Yurt dışına çıkmak, farklı ülkeler, farklı kültürler tanımak ve sadece gezginlerin bildiği o gezme aşkının büyüsüne kapılmak, tabiri caizse bağımlı olmak. Her insan merak eder, keşfeder. Kimi yeni bir ürün keşfeder, kimi bir melodi kimi bir film. Gezginlerde yeni yerler keşfeder, gezdikçe yeni bir yer daha görmek ister, o yüzden bağımlılıktır aslında gezmek. Üniversite yıllarında (2011) karşıma çıkan gençlik projeleri sayesinde Helsinki macerasıyla başladı bu süreç. O zamanlar pek farkına varamasam da sanırım ilk gezme tutkumun kıvılcımı atılmıştı çoktan. Öğrencilik yaşamında hem dersler hem maddiyat belki de cesaret edememe gibi sebeplerden Erasmus, İnterrail, Work and Travel gibi fırsatları malesef kaçırmıştım. Ama çok da geç sayılmazdı. Öğrencilik bitmiş ama öğretmenlik başlamıştı. Mesleğimi elime aldığım ilk günden beri önüme çıkan bütün tatilleri fırsata çevirmeye, seyahat için biriktirmeye, seyahatle ilgili bolca araştırmaya ve okumaya başladım. Önce turla gezmeye, cesaretimi toplayıp aslında artık tura ihtiyacım olmadığını hissettiğim anda da tursuz, kendi planlarımla gezmeye başladım. Ucuza bilet nasıl bulunur, nerede kalınır, bir ülkeye gitmeden ülke hakkında nasıl araştırma yapılır, nelere dikkat edilir, hangi uygulamalar kullanılır hepsini büyük bir zevkle araştırdım, bazen yaptığım gezilerden sonra yeni tecrübeler edindim, eksiklerimi tamamladım. Şimdi de bu tecrübelerimi paylaşmaya karar verdim. Çokça insanın çok fazla istediği, arzuladığı fakat aynı zamanda da çok gözünde büyüttüğü, yapılmasının çok zor, pahalı ve çok fazla cesaret gerektiren bir şey olduğunu düşündüğü yurt dışına çıkmayı bir de benden dinleyin istedim. Hayal kurmak kadar gerçekleşmesi için harekete geçmenin de ne kadar önemli olduğunu unutmamak gerek. Bunun için de yapılacakların en başında belki araştırmak, okumak ve o cesareti toplamak için aklınızı kurcalayan sorulara cevap bulmak geliyor. Tabi ki bir de bir gün bavulunuzu alıp yola çıkmak, yolda öğrenmek. Umarım gezme tutkusu olan birilerine küçük bir umut ışığı olur yazdıklarım, anlattıklarım. Herkese keyifli okumalar diliyorum