Evett müjde gerçi duymayan yoktur ama 2016’da yapılan yenilemeyle artık öğrenciler pasaport harcını ödemekten muaf tutuldular. Malum öyle az uz bir para da değil harç ücretleri hele öğrenciyseniz bu sizi daha da zorlayabilirdi. O sebeptendir ki öğrencilere bir güzellik yapıp pasaport harcından muaf tuttular.
            Aslında öğrenci pasaportu diye bir şey yok. Sadece öğrenciler klasik bordo pasaport çıkartıyorlar, sadece bunun harcını ödemiyorlar. Geri kalan tüm işlemler bordo pasaport çıkarma işlemleri ile aynı. Sadece şu şartları taşımanız gerekiyor;
1. 25 yaş altı olucaksın,
2. Öğrenci olucaksın
3. Eğer 18 yaş altında isen sadece defter bedelini ödüyosun, görüntün hızla değiştiğinden sana sadece 5 yıl süreyle geçerli bir pasaport veriyorlar
4. Eğer 18 yaşınızı doldurmuşsanız 25 yaşınıza kadar ya da kalan öğrenim süreniz boyunca geçerli sürede pasaport verilir.
5. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi/özel örgün ve yaygın eğitim-öğretim, yükseköğretim kurumlarında örgün, ikinci öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim kapsamında ön lisans, lisans, lisansüstü düzeyde eğitim görmekte olan 25 yaşını doldurmamış aktif öğrenci durumunda bulunanlar bu hakka sahip.
Ayrıca Erasmus, lisans ya da yüksek lisans, yabancı dil kursu veya diğer öğrenci değişim programlarıyla yurtdışında öğrenci olan Türk öğrenciler de harçsız pasaport hakkına sahipler.

HARÇSIZ PASAPORT NASIL ALINIR?

Dediğim gibi bu aslında ayrı bir pasaport türü değil. Bordo pasaportun harç ödenmemiş hali. O yüzden yapılacak işlemlerin hepsi bordo pasaportla aynı. Bir tek  Harçsız Pasaport Talep Yazısı nı evraklarınıza ekliyorsunuz. Öğrenci belgesini de öğrenim gördüğünüz kurumdan ıslak imzalı, e-imzalı alabilirsiniz veya e-devlet kapısı üzerinden 60 günü geçmemiş olacak şekilde alabilirsiniz.

 Diğer evraklara ulaşmak için Pasaport Nasıl Alınır? * Gerekli Evraklar * Ücretler yazımı okuyabilirsiniz.
He bir de eskiden de bazı durumlarda öğrenciler pasaport harcından muaftılar. Yurt dışına eğitim, yarışma, sosyal ya da sportif organizasyon amacıyla gittiğinizde muaf tutuluyordunuz, artık istediğiniz amaçla gidebilirsiniz böyle bir zorunluluk yok.
Bir de 25 yaş üstü olup öğrenci olanlar da bu haktan faydalanabiliyorlar, sadece öğrenim yılları kadar süreliğine pasaport veriliyor. 2. Sınıftaysanız 3 yıllık, 3. Sınıftaysanız 2 yıllık gibi.